Online adverteren op websites. De praktische informatie die je

social media consultant je niet vertelt!

 

Ben jij op zoek naar meer bekendheid voor je onderneming? Wil je jouw product of service bij
meer mensen onder de aandacht brengen? Meer winst maken op jouw unieke dienst? Dan ben je
zelf waarschijnlijk al op online adverteren uitgekomen. In het Engels zeggen ze mooi; Social
Advertising. Leuk al die nieuwe manieren om online marketing te doen maar wat is nou de juiste
manier? Welk platform is geschikt voor jou bedrijf? Precies, dat vroegen wij ons ook af.
Vandaar dat we elke MKB-er en zelfstandig ondernemer een steuntje in de rug willen geven wat
betreft online adverteren. Als je goed bent in online adverteren, dan kan je in een korte tijd veel
bezoekers krijgen en ook veel omzet. Volgens mij is dit wat elke ondernemer wilt, toch?

online adverteren op websites

ADVERTEERVORM 1: ONLINE ADVERTEREN OP WEBSITES

De eerste vorm is online adverteren op websites. Door een persona te creëren achter je merk, dienst of product kan je er makkelijker achter komen
waar jouw doelgroep te vinden is. Dit kan een bepaalde website zijn die past bij je doelgroep.
Adverteren op zo een website kan dus een hele slimme beslissing zijn.
Zijn er spelers in jouw markt die je mogelijk kan contacteren met de vraag of je op hun website
online kan adverteren? Zo ja dan kan dit potentieel erg winstgevend zijn. Je kan namelijk zelf de website
kiezen, en kan daarom beter inschatten of het winstgevend is.
Of het winstgevend is, is natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren.

Bijvoorbeeld:

  • Hoeveel de website eigenaar voor een adverteer plek vraagt
  • Op welke plekken en hoe groot op de website geadverteerd mag worden
  • Hoe relevant de bezoekers van de website zijn
  • Hoeveel winst jij verdient per bezoeker of klant

Er zijn natuurlijk voordelen en nadelen te benoemen voor online adverteren op websites. Hieronder zetten we ze op een rij voor je.

Voordelen

Vaak keuze qua adverteer plekken

Specifieke websites kiezen

Mensen herinneren aan jouw bedrijf of merk

Relatief lage kosten

Nadelen

Minder stabiel dan algemene adverteer systemen

Contact en onderhoud kost meer tijd

Dit is een van de opties voor online adverteren. Het zijn er natuurlijk nog veel meer. In de volgende post hebben we het over Facebook Ads.

Twijfel jij nog of je moet adverteren op specifieke websites?  Neem contact op zodat we met je mee kunnen kijken.

Stel een vraag, of ga met ons in discussie!

Heb je specifieke vragen over de inhoud van dit artikel? Of wil je gewoon je mening delen over dit onderwerp? Voel je vrij een reactie achter te laten, we gaan graag met je in discussie!

Nikita Siem A Joe

Marketing communicatie specialist

Nikita is naast een marketing communicatie specialist ook een projectmanager met een passie voor digitale ontwikkeling. Met deze ervaring heeft zij ondernemers en bedrijven op weg geholpen met de digitale ontwikkeling en hun business development. Haar kracht is het vinden van creatieve en innovatieve oplossingen om bedrijfsdoelstellingen te behalen en bedrijfsprocessen te optimaliseren terwijl zij de klantwaarde centraal stelt.

0
We willen graag je mening weten, laat je een reactie achter?x
()
x